Utvikling
Next.js
Gatsby
Sanity
Hubspot CMS
React
Javascript (ES6)
CSS
SCSS
HTML
Java
Python
SQL
C/C++
C#
.net
Kotlin
Les mer
90819884
aswin@umble.no
Aswin jobber som fullstack-utvikler i Umble. I Umble veksler han mellom å bygge raske prototyper for å teste nye konsepter og fullverdige produkter.
Han har 2 års+ erfaring, og har bygget nettsider for kunder som NTNU, Ignite Procurement og Oslobukta (React + Sanity). Videre har han jobbet med trafikksimulatoren for Way Traffikkskole (C#), og har bygget en markedsplass for ombruksmaterialer for Tvinn (.NET og Azure).
Next.js
Gatsby
Sanity
Hubspot CMS
React
Javascript (ES6)
CSS
SCSS
HTML
Java
Python
SQL
C/C++
C#
.net
Kotlin
Responsivt webdesign
Figma
Git
Unity
Emotion TypeScript
Databaser
Webutvikling
Spillutvikling
Algoritmer og datastrukturer
Kunstig Intelligens og maskinlæring
Testing av programvare
Metoder i systemutvikling
Nettverk
Datamaskinarkitektur
Azure
Umble er et designbyrå som kombinerer desigmetodikk og entrepenørskap for å bygge produkter som treffer. Aswin har jobbet som fullstack-utvikler og har vært tech-ansvarlig for kunder som NTNU og Ignite Procurement. I Umble har Aswin ansvar for å:
HISP India utvikler og vedlikeholder helseinformasjonssystemer India. Siden Covid-19 har systemet slitt spesielt med treghet og lange køer. Dette har vært kritisk, da for at helsevesenet skal gjøre best mulig avgjørelse trenger de rask og pålitelig data. Aswin jobbet tett med teamet i India for å optimalisere databasen. Sentrale oppgaver var:
Aswin jobbet som gruppelærer og fordragsholder på UiO i fagene objektorientert programmering, algoritmer og datastrukturer og Introduksjon til objektorientert programmering. Viktig var det å formidle komplekse problemer på en enkel måte til studentene. Han “live”-kodet foran 50+ studenter hver måned.
Vriml er i en fase hvor de potensielt er den eneste på markedet som tilbyr en løsning for å bruke ombruksmaterialer i byggeprosjekter. For å komme first-to-market, samarbeider Tvinn med Umble utvikle deres første MVP.
I dette prosjektet har Aswin hatt ansvaret for å utvikle back-end-delen og programmere front-end på web-appen. Back-enden måtte håndtere ulike klienter (plug-in og web-app) og være skalerbar når kompleksiteten og antallet brukere øker. Derfor ble Azure valgt som hostingtjeneste og Django som Rest API.
Som et oppstartsselskap var mange av utfordringene å prioritere riktig funksjonaliteter. Her jobbet Aswin tett sammen med grunnleggerteamet og designere i Umble for å sikre at prosjektet kunne gjennomføres innenfor budsjettrammene. Aswin hadde ansvaret for å scope den tekniske delen av prosjektet. Viktige valg som ble gjort var:
Off-Pist hadde som mål å lage en reiseplanlegger for sine kunder. I stedet for å putte data manuelt inn i excel sheets og Power Points, bygges nå en felles løsning. Visuelt! Bra samarbeid
Off-Pist tilbyr ekstraordinere reiseopplevelser for sine kunder. Men med over 1000+ opplevelser fordelt utover excel sheets og power points, er det ekstremt tidkrevende å sette sammen et reiseprogram.
Sammen med et team av en designer og utvikler har de bygd opp utvikle en løsning som skal gjøre denne prosessen mer effektiv, og presentere tilbudene på en visuell måte.
Web-appen ble bygget med NextJS og Emotion/CSS ble brukt for styling. Sanity ble valgt som CMS, da den hadde en innebygde funksjoner som gjorde det mulig å sette opp en MVP raskt og teste med kunden. På grunn av begrenset tid og budsjett brukte teamet User Stories for scope produktet og prioritere kun de viktigste funksjonalitetene. Videre hadde Aswin ansvar for å å implementere innlogging, lagring og håndtering av brukerdata, sette opp struktur og schemas for cms-et, og til slutt bygge web-appen.
Som et av Norges fremste tech-scaleups, hadde Ignite Procurement store ambisjoner om å vokse globalt. Med det hadde de et behov for å tydeliggjøre verdiforslaget sitt, skape en enklere navigasjonsstruktur på nettsiden og en ny identitet.
Aswin hadde ansvar for implementering og back-end. Sentrale oppgaver i prosjektet var:
Se nettsiden her
Sametinget ønsket å fremme samisk kultur gjennom spill. Umbles mål var å fortelle en moderne samisk historie, og samtidig lage et spill som var tilgjengelig for så mange som mulig.
Aswin kom tidlig inn i prosjektet og utviklet den første MVPen. Budsjettet var begrenset i denne fasen. En stor utfordring ble derfor å finne løsninger som kunne formidle konseptet på en god måte, men fortsatt ligge innenfor budsjett og tidsrammene. Avgjørelser som ble gjort var:
Etter at prosjektet fikk funding jobbet Aswin som tech lead. Sentrale oppgaver var da:
Link for Midnattsol trailer: https://vimeo.com/748805468
Way digitaliserer trafikkopplæringen gjennom bruk av simulatorbaserte kjøretimer. Simulatoren genererer store mengder data om kjøringen til eleven, bl.a. fart, bremsing, blinklys, passerte skilt og gir. Umble utviklet visualiseringen av denne datastrømmen slik at trafikklærere kjapt kunne forstå situasjonen i elevens bil og gi ev. råd.
Aswin sine hovedoppgaver var:
Aker Brygge hadde behov for en ny nettside som bedre reflekterer deres oppdaterte merkevare, og er enkel å vedlikeholde. Umble designet og bygget en ny nettside for Akerbrygge.
Aswin hadde ansvar for å bygge nettsiden. Sentrale oppgaver i prosjektet var:
Barcode, Munch Brygge, Bispevika og Sørenga slår seg sammen og blir til Oslobukta. Umble utviklet en ny nettside og digital identitet for Oslos nye møteplass.
Aswin sine hovedoppgaver er:
Oslobukta har blitt Oslos nye møteplass. I forbindelse med åpningen deres ønsket de en ny nettside. Umble ble gitt frie tøyler til å utforske kreative løsninger til både merkevare og nettsiden.
Aswin var ansvarlig for:
Se nettsiden her
NTNU utvikler arbeider med å utvikle en ny vitenskapsfestival, og med det hadde de behov for en nettside som kunne ta i mot søknader fra frivillige.
Viktig var det i prosjektet å ta i bruk teknologi som kunne skalere med behovene til NTNU og implementeres i deres eksisterende arbeidsflyt.
Aswin sine hovedoppgaver var: